Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu

Dubai

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Willeke

04 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi!

1 juli was het zover, onze vakantie kon beginnen! 's Avonds vertrokken we vanuit Dusseldorf naar richting Dubai :) Na 6 à 7 uur vliegen kwamen we aan in Dubai. Vliegveldpersoneel kwam nogal chagrijnig over... misschien door honger vanwege de ramadan? Vervolgens een rare paspoortcontrole: een scan waarbij onze ogen in hun systeem werden gezet. Onze bagage kwam veilig en wel de loopband op rollen, op naar de hotelbalie! Na eventjes wachten kregen wij onze vouchers voor een nachtje in het hotel van Emirates en wij werden daarheen gebracht met de shuttle. Mooi hotel, ruime kamer met uitzicht op de lounch en zwembad. Het was inmiddels al 7 uur 's ochtends. Nog even 3 uurtjes geslapen, want dat hadden we wel nodig na zo'n lange reis. Even lunchen in het hotel en daarna kochten we een metrodagkaart voor een dagje in het centrum van Dubai!
We gingen naar de enorme shopping mall via een eindeloos pad met vele rolbanden. Eenmaal bij de winkels gingen we op zoek naar het mega aquarium, jaja in Dubai is dat de gewoonste zaak! Terwijl we het aquarium bewonderden kwamen er duikers tevoorschijn om de vissen te voeren, leuk om te zien! Daarna (ver)dwaalden we verder in het mega warenhuis. Wat eten of drinken was er niet bij door de ramadan, wel moeilijk met 40 graden! 'Stiekem' bij de toiletten wat drinken dan maar ;) Het duurde even, maar we vonden het hoogste gebouw (meer dan 800 meter) ter wereld naast de mall: de Burj Khalifa! Kaartjes gereserveerd voor het dagje Dubai op de terug reis en het mega gebouw nog even van buiten bekeken en proberen helemaal op de foto te krijgen liggend op de gloeihete tegels. We gingen weer terug door de lange gang richting het metro station en liepen weer terug naar het hotel. In het hotel mocht je gelukkig wel eten en het smaakte goed na zo'n slenterdagje :) :) Na het eten toch weer even met de metro naar de mall gegaan voor de dansende fonteinen, die heel mooi schenen te zijn en alleen te bewonderen in de avond. Eenmaal aangekomen, stond het plein om het meertje al vol met toeristen. Vlak daarna begon het spektakel! Een hele mooie show op muziek met rondspringende waterstralen. Na 2 verschillende shows van elk ongeveer 5 minuutjes gingen we terug richting hotel. Volgende dag, 3 juli, vroeg op voor het laatste stukkie vliegen naar Vietnam!

• 04 Juli 2014 - 15:53

Charlotte:

Klinkt allemaal heel leuk !! Veel plezier nog !!!

• 04 Juli 2014 - 15:57

Karin Koerts :

Mmm, vakantie in Dubai..... Heb er al helemaal zin in na het lezen van jullie dagje Dubai.
    Alleen jammer dat het er zo ontzettend heet is.
    Leuk verhaal, ben nieuwsgierig wat jullie nog meer meemaken.
    Veel plezier nog even want volgende week moet er gewerkt worden;)

• 04 Juli 2014 - 16:01

Jan:

Hoi meiden,
    Leuk verhaal, op naar het vervolg. Veel plezier!

• 04 Juli 2014 - 21:34

Dina:

Mooi wat jullie al hebben gedaan veel plezier .