Hallo Vietnam!! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu Hallo Vietnam!! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu

Hallo Vietnam!!

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Willeke

04 Juli 2014 | Vietnam, Can Tho

Op 3 juli, Willekes 18e verjaardag, ging de wekker wel erg vroeg (5:30) nadat alles weer ingepakt was, hadden we helaas geen tijd voor het ontbijt. Dit hebben we dan ook maar gedaan op het vliegtuig met water en een koekje:) Er was veel turbulentie tijdens de vlucht. Halverwege kwam een stewardess aan met een taart voor Willeke, nadat zij een paar leuke foto's gemaakt had en wij genoeg van de taart hadden gesmuld, begon de verveling toe te staan. Na aardig wat muziek, tijdschriften, drankjes, spelletjes en snacks later begon het vliegtuig met landen. Onze buurman werd ook wat spraakzamer (een Vietnamese jongen met een blond plukje in zijn haar, die de hele vlucht niets te eten of te drinken aannam). Het regelen van visum, bagage en Vietnamese dong was zo gepiept, maar toen begon de grootste uitdaging: Als twee Hollandse meisjes ' s avonds laat tussen allemaal schreeuwende taxi mannetjes een veilige taxi uitkiezen. Al snel kwamen we erachter dat de beste man niet van het bedrijf was, waar hij zich van voordeed. Uiteindelijk toch veilig aangekomen. Het hotel was prima! De volgende dag kwamen we er na het ontbijten (lekker en veel keuze) achter dat we onze paspoorten kwijt waren, snel naar beneden gehold, gelukkig lagen ze daar! Bleek dat het hotel dat van alle gasten deed. Toen Willeke ook nog een tijdje opgesloten zat in de badkamer, besloten we dat het tijd werd om dit hotel te verlaten;) 2 bussen en 2 taxi's later kwamen we aan in de homestay in Can Tho, Mekongdelta. Het is hier een heel stuk rustiger en weinig toeristen. Na een maaltje van Vietnamese pancakes en een gerecht met kip liggen we nu, mét paspoorten, in een hutje van bamboo, zonder deuren en airco en vol met muggen!

• 04 Juli 2014 - 16:50

Karin:

Lekker zeg van die deuren. Had je dat niet beter kunnen vertellen als je weer veilig thuis bent ;) Deospray en zakmes onder het hoofdkussen?
    Kan de trap niet omhoog gehaald worden?
    Het klinkt allemaal erg gezellig!
    Veel plezier, benieuwd wat jullie morgen allemaal beleven
    Doei x

• 04 Juli 2014 - 20:11

Steijntjes:

Spannend avontuur zeg. Leuk dat jullie dit opschrijven, kan later worden verfilmd. We missen nog wel wat romantiek.

• 04 Juli 2014 - 21:53

Opa :

Nou dat was een hele belevenis, houden jullie om beurten de wacht?
    als ik jullie was maakte ik een muggenklapper of muskietenklapper
    Jullie maken wel spannende dingen mee.
    De groetjes van ons, geniet en wees voorzichtig
    doeeeeeeg.

• 05 Juli 2014 - 15:19

Karin:

Dames, GEEN romantiek!!!
    Heb geen zin in Robert ten Brink

• 07 Juli 2014 - 09:00

Opa En Oma:

Lieve nicole en willeke .

Wat leuk wat jullie allemaal doen, erg mooi en spannend geschreven. G roetjes opa en oma. Veel vacantie
    plezier xxx