Russisch Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu Russisch Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu

Russisch Nha Trang

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Willeke

26 Juli 2014 | Vietnam, Nha Trang

Nadat we weg gebracht waren door ons gastouders, kon de hel beginnen... 13,5 uur in een slaapbus, bedoeld voor Vietnamese lengtes. Met kromme benen in de bedjes wakker liggend hebben we de reis overleefd. Uiteindelijk kwamen we rond half 7 aan in de grootste Vietnamese badplaats: Nha Trang! Daar even ontbeten met brood en omeletje. Vervolgens aan de wandel op zoek naar ons hostel. Bij aankomst werden we vrolijk ontvangen door de dames achter de balie. Onze kamer was beschikbaar voor ons vanaf 2 uur, dus we moesten ons maar even zien te vermaken tot die tijd. Aangezien we nogal moe waren besloten we te gaan relaxen in de spa. Een heerlijk modderbadje, mineraalbaden en een hottub stonden daar voor ons klaar. Na een lunch met pizza en lasagne besloten we weer met het pendelbusje terug te gaan naar het hostel. We kregen een mooie grote kamer met een bed dat geweldig lag in vergelijking met de busbedjes. :) 's avonds gegeten bij een Vietnamees restaurant en daarna hebben we een rondje over de nachtmarkt gelopen. Ook was er een podium waar Vietnamese zangkunsten werden getoond. Na een goede nachtrust kregen we een prima ontbijt met Vietnamese pannenkoek en smoothie. Het leek ons leuk om te gaan snorkelen bij een van de vele eilanden, Hon Mun. Het bleek dat de snorkeltour inmiddels al was vertrokken, dus moesten we een andere oplossing bedenken. Uiteindelijk was een privéboot (incl een bestuurder) huren de enigste optie. Een kwartier na vertrek vanaf de kade werd het bootje vastgekoppeld aan een grote toerboot voor snorkelen. We kregen beide flippers en een snorkel. Nadat in het water waren gesprongen, zagen we snel mooi gekleurde visjes voorbij zwemmen. Ook waren er mooie koralen. Vervolgens naar het 2e eiland gevaren, nog een keertje gesnorkeld en andere vissoorten bewonderd. We hadden het snorkelen wel weer gezien, dus gaven we de man van het bootje (die geen Engels kon, heel handig...) de opdracht om naar een restaurant te varen. In het restaurant van nog een ander eiland waren alleen maar visgerechten te verkrijgen, zoals krab, kreeft en garnalen. We besloten te gaan voor wat rijst en een groente salade, terwijl de mensen om ons heen lekker wat krab naar binnen werkten. Daarna weer teruggevaren naar het vasteland en een taxi genomen terug naar het hostel. Het viel ons enorm op dat alles in Nha Trang op Russische toeristen is gericht. Alle restaurantnamen staan in het Vietnamees en Russisch. Ook de menukaarten zijn in het Russisch te verkrijgen en de etiketten van eten in de supermarkt zijn Russisch. Waarom zouden al die Russen juist hierheen komen? Voor hun is Vietnam toch ook niet om de hoek...? Dat was wel jammer, we komen juist voor Vietnam! Na even gerelaxt te hebben in het hostel, namen we de local bus naar de hindoestaanse Cham tempels van Po Nagar. 3 tempels naast elkaar van verschillende groottes. Zijn we toch nog even cultureel bezig geweest in Nha Trang :) 's avonds weer langs de avondmarkt voor wat souvernirs en daarna bij een koffiebar een heerlijke ijskoffie gehad! Bij terugkomst de backpacks weer ingepakt (dat gaat steeds moeilijker met alle nieuwe souvenirs, kleding etc etc). Volgende ochtend ging de wekker om 6 uur en stonden we om half 8 keurig te wachten op het pendelbusje. We werden gebracht naar de slaapbus (ookal is het 's ochtends..) die ons naar Mui Ne zou brengen. De rit duurt 5 uur, waarvan er nu 2 uur opzitten!

In Mui Ne zullen we onze laatsten dagen in Vietnam doorbrengen en bij thuiskomst zullen we ons laatste reisverslag plaatsen over onze avonturen! De tijd vliegt!

• 27 Juli 2014 - 12:53

Dina:

Je verhaal weer gelezen wat een rit zeg het was zeker wel lekker fris in de bus.
    jullie beleven wel heel veel .

Ja de tijd vliegt om. Nu nog veel plezier.
    Gr opa en oma