Een weekendje voor onszelf - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu Een weekendje voor onszelf - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu

Een weekendje voor onszelf

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Willeke

12 Juli 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Op vrijdag kwam de eerste week vrijwilligerswerk ten einde. Met z'n allen weer een half uurtje in het knusse busje en nog een klein stukje lopen naar het weeshuis. De jongste kindertjes ontvingen ons, terwijl ze smikkelden van hun Oreo-koekjes. Dus 10 bruine mondjes was het resultaat. Na quality time met de jongsten, gingen we weer het trapje omhoog naar de wat oudere kinderen. De belleblaas die één van de medevrijwilligers had meegenomen bleek een enorm succes en ook werd er geswingd op muziek. Wel werden de kinderen er super druk van, maar dat is natuurlijk logisch als je dit normaal niet kan doen. Ook nog even gekeken bij de koks van het weeshuis, die druk bezig waren om de lunch te bereiden. De terugweg in het busje ('xe buyt' in het Vietnamees) hebben we een nieuw record gevestigd qua personenaantal! Maar liefst 21 mensen in totaal! 3 voorin en de andere 18 achterin. Een paar in het gangpad, een paar op schoot, geen probleem! Na de lunch in het restaurant van het vrijwilligersverblijf waar we elke maaltijd 100 keer "skjoemie" (de Vietnamese uitspraak van excuse me) horen, pakten we onze rugzakken weer in. We sprongen in de taxi op weg naar ons hotelletje voor het weekend in het centrum van de stad. 's Avonds hebben we een bezoek gebracht aan de Notre Dame Cathedral en de Post Office! Na een nachtje in een comfortabel bed en een goed ontbijt gingen we weer op pad. Eerst naar de Ben Tahn markt, een enorme overdekte markt. Allemaal verkoopmannetjes en vrouwtjes die naar ons roepen "Miss, miss, what are you looking for?". Daarna belanden we voor de lunch in de supergezonde McDonald's. Vervolgens door naar het museum van de oorlogsmisdaden tegen Vietnam, heel indrukwekkend! Vooral de foto's van de verminkte mensen als gevolg van het ontbladeringsmiddel Agent Orange, dat veel werd gebruikt in de Vietnam oorlog waren verschrikkelijk om te zien. 's Avonds stond de puppetshow op het programma. Grappige popjes die op de maat van de live muziek door het water sprongen. Daarna heerlijk Indisch gegeten in de backpackerswijk. We besloten het vanaf toen zuinig aan te gaan doen en proberen zo min mogelijk geld uit te geven, maar toen... kregen we een leuk foldertje in de hand gedrukt! Voetmassage... manicure... bodymassage... uiteindelijk zijn we overstag gegaan en hebben we een uur lang genoten van een heerlijke gezichtsbehandeling! En nu gaan we ECHT zuinig aan doen ;) Nog even gekeken op de markt en weer terug naar het hotel. Morgen nog een dagje rust en maandag de tweede en laatste week vrijwilligerswerk in!

• 13 Juli 2014 - 14:55

Karin:

Volgens mij weten jullie nu wel heel veel te vertellen over ho chi minh.
    Leuk dat jullie zoveel tijd hebben om de stad goed te leren kennen.
    Leuk om te lezen. Ik heb wel even op google gekeken wat een water puppetshow is.
    Een fijne laatste werkweek

• 14 Juli 2014 - 09:59

Dina:

Leuke verhalen jullie beleven veel.
    geniet er van. De foto s die ik gezien heb zijn ook mooi.
    skoemie, opa vind het ook erg mooi .
    groetjes van ons.