Ingeburgerd als vrijwilligers - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu Ingeburgerd als vrijwilligers - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu

Ingeburgerd als vrijwilligers

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Willeke

10 Juli 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoi! Nadat onze was, op 1 sok na, weer schoon in de tas zat. Zijn we naar de markt gegaan. Hier hebben we een lange Vietnamese broek voor 3,- gescoord. Het is namelijk respectvoller om met bedekte kleding in het weeshuis te werken. De volgende ochtend moesten we weer vroeg uit de veren. De kindjes van het weeshuis waren al op ons aan het wachten. Na een ochtend omhelzingen, tekenen, papieren vliegtuigjes ontwijken en kietelen werd het 's middags tijd om ons district, Binh Tanh, te verkennen. Op een paar minuutjes lopen zit een groot winkelcentrum genaamd maximarkt. Hier hebben we ons prima vermaakt met rondneuzen tussen de neppe Chanel, Gucci, H&M en zara shirtjes. Ook hebben we voor 20 cent een lekker ijsje opgesmikkeld en toen we toch op de ongezonde toer waren, kon een bezoekje aan de pizzahut daar nog prima bij;). Er zijn hier duizenden scootertjes en als ze in een rij voor een stoplicht wachten (ja ja die zijn er, maar of ze zich eraan houden...;) dan zie je allemaal Vietnamese gezichten jou kant op staren, apart om mee te maken! 's Avonds zijn we met twee Belgische meisjes (Lotte en Nele) naar een cafeetje gegaan. Hier hebben wij een oreo-blueberry en oreo-strawerry drankje gehad. De volgende ochtend hebben we heel lang gewacht op het busje die we elke dag nemen -zie foto- toen uiteindelijk maar besloten voor een taxi gegaan, alle busjes zaten namelijk vol. Na lekker gespeeld te hebben met de kinderen hadden we zin om eens een andere weg naar de markt te nemen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn..? Toch raakten we verdwaald. Gelukkig praten we vloeiend Vietnamees, dus uiteindelijk toch bij de Markt gekomen. We hebben ons daar gewaagd aan een kokosnoot, Vietnamese lange vingers, 2 shirts en... Een Vietnamese simkaart, dus nu een maand internet in Vietnam (we hebben dus andere telefoonnummers). Hierna hebben we van het geld van de Ballorigdonaties luiers en billendoekjes gekocht, want daar heeft het weeshuis echt te weinig van en dat is te merken... 's avonds zijn we met Lotte en Nele naar het centrum te gaan om lekker te eten. Lekker was het zeker, en luxe!! We werden enthousiast ontvangen door de Italiaanse gastheer met een glaasje prosecco. Hierna volgden verse broodjes met dipjes. We bestelden verse sapjes en een lekkere pasta. En toen we wilden betalen kregen we nog limoncello en een armband van jasmijnbloemen. Zo'n restaurant mogen ze bij ons ook wel invoeren! Het was heel gezellig en onze Vlaamse woordenschat is weer verbeterd:) Donderdag zijn we met 15 mensen in het busje geweest, waar in Nederland maximaal 10 mensen in zouden passen. Het weeshuis was heel blij met de luiers. De eigenaresse werd er verlegen van. 's middags hebben we rustig aan gedaan en in de zon gelegen en nu drinken we nog wat en dan morgen alweer de laatste werkdag van deze week!

Karin:

Hoi Nederlandse Vietnamezen, dus er kan op jullie cv nu ook staat: spreekt vloeiend Vlaams en Vietnamees. Leuk verhaal en wat moet het voor jullie leuk zijn geweest om die luiers en billendoekjes te geven

Charlotte:

Hoi Nederlandse Vietnamezen ( bron: Karin om: 21.22)
    Het klinkt allemaal erg leuk!!! En de jollibee hebben jullie dus gevonden ;)
    Xxx Charlotte

Charlotte:

Hoi Nederlandse Vietnamezen ( bron: Karin om: 21.22)
    Het klinkt allemaal erg leuk!!! En de jollibee hebben jullie dus gevonden ;)
    Xxx Charlotte

• 10 Juli 2014 - 18:19

Dina:

Hoi nicole en willeke erg leuk de foto s en verhalen zijn ze knap de vietnamezen.
    dus je kan daar ook lekker eten.
    We kijken vol spanning uit naar de volgende verhalen.
    ga maar lekker knuffelen met de kindertjes. Xxx opa en oma

• 10 Juli 2014 - 19:28

Liena:

Heeee! Hmmm zal ik dan toch maar overvliegen?! Het lijkt allemaal super leuk! Die foto's zijn echt cute! Hihi heel veeeel succes en plezier nog meiden! Xxx Daan en Liennn

• 11 Juli 2014 - 01:31

Nathalie Lamatova:

dit is een land ZONDER dierenrechten, silly people

• 12 Juli 2014 - 12:17

Kees En Wilma:

Hallo Nicole en Willeke,

Ik snap waarom ze jullie allemaal aanstaren.
    Ze zullen wel denken, die hebben geeneens een brommer.
    Maar ik begrijp dat jullie je zonder brommer ook prima vermaken.

Een groet uit Ubbena van Kees en Wilma