De laatste vakantiedagen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu De laatste vakantiedagen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Nicole en Willeke - WaarBenJij.nu

De laatste vakantiedagen

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Willeke

30 Juli 2014 | Vietnam, Mui Ne

Hoi Allemaal!
Hier het laatste reisverslag!
De bus naar Mui Ne was prima, we hadden een goed plekje en er was een toilet in de bus aanwezig.
Aankomen in Mui Ne moesten we met onze backpacks op nog een stukje lopen (onder andere een heuvel op;)). Het hotel was heel goed voor de prijs die we ervoor betaald hebben. We zijn die dag naar het strand geweest en vroeg op bed gegaan, want de volgend ochtend ging de wekker al om 4:00. We gingen met een jeep de zandduinen in! Dit was een hele leuke ervaring! Eerst naar de witte zandduinen, vervolgens naar de rode zandduinen, naar het visserdorp en als laatste naar de waterval. De waterval zelf hebben we helaas niet gezien. We liepen over het stroompje tegen de stroomrichting in, maar na 20 minuten lopen, was er nog steeds geen waterval te bekennen. Het was wel weer even een verfrissende wandeling :) Daarna met de jeep weer terug naar het hotel, waar we een lekker ontbijt kregen met pannenkoekjes, brood en een omelet. Vervolgens de tassen weer ingepakt, geluncht en met de taxi naar het resort voor de laatste nacht!! Het resort was prachtig! Mooi groot zwembad, privéstrand, spa, bioscoop... Ook onze kamer was super luxe :) 's middags gelijk de bikini aangetrokken en naar het privéstrand gegaan. Daarna even lekker gezwommen in het megazwembad met uitzicht op zee en een drankje besteld aan de bar IN het zwembad. Verder hebben we helaas weinig kunnen genieten van alle luxe, omdat we beide last hadden van een voedselvergiftiging. De zuster van het resort was in rep en roer en wilde ons meteen al laten hydrateren aan een infuus in het ziekenhuis. Dat leek ons niet zo'n geweldig plan tot de grote verbazing van de zuster en ander personeel. Na de ochtend, waar we beide nog steeds misselijk waren, checkten we om 1 uur uit -we mochten gelukkig een uur langer in onze kamer blijven-. En om 2 uur kwam de bus richting Ho Chi Minh ons ophalen. De rit van 5,5 uur hebben we overleefd, zonder dat andere passagiers hoefden mee te genieten van onze ziekheid. Bij aankomst kwamen we geheel toevallig nog 2 begeleiders van het vrijwilligerswerk tegen! Daarna hebben we een taxi gepakt naar het vliegveld en vlogen iets na middernacht naar Dubai, waar 's ochtends vroeg aankwamen. Na een paar uur dwalen op het vliegveld, zijn we met de metro naar het station gegaan waar ons hotel 200 meter vandaan zat. We waren zo slim geweest om het adres niet op te zoeken of de looproute vanaf het station uit te zoeken. Dus... wat nu? Na een poosje ronddwalen en -vragen heeft de vriendelijke subwaymedewerker ons de goede kant opgestuurd. Gelukkig konden we vroeg onze kamer in :) We hadden al heel wat plannen gemaakt voor Dubai. We zijn nog naar de Golden Souk geweest. Maar aangezien het buiten 42 graden was, hebben we verder uiteindelijk de hele dag gespendeerd in de Dubai shopping mall. Nog even de laatste souvenirtjes en cadeautjes gekocht. Gegeten bij de goedkope McDonald's en daarna de Burj Khalifa ingeweest. Het hoogste gebouw ter wereld van meer dan 800 meter hoog! Heel gek om vanaf de 124e verdieping Dubai van boven te bekijken. Daarna gingen we weer terug door de enorme drukte naar het metro station. Daarna lekker geslapen in het mooie hotel en 's ochtends rond half 12 weer richting het vliegveld gegaan voor de laatste vlucht. Eerst stonden we bij de verkeerde terminal, maar dat hadden we gelukkig op tijd door. Eenmaal aangekomen op de goede plek, hebben we ingecheckt en nog even wat Arabische dadels met noten en chocola ingeslagen. Rond 3 uur vlogen we naar Düsseldorf. Prima vluchtje in een nieuw toestel :) Half 8 kwamen we aan en na lang gewacht te hebben op onze bagage, konden we eindelijk onze familie's weer zien!! :)

Het was een super vakantie met veel ervaringen en leermomenten!